fredag 9 oktober 2009

En reflekterande praktiker

Fyra gånger om året kommer Evangelical Missions Quarterly (EMQ), en av de tidskrifter jag prenumererar på. Jag läser den alltid med intresse, kanske inte alla artiklar, men 3-4 artiklar i varje nummer är alltid läsvärda. Den utmanar mej att tänka vidare kring mission och missiologi, ofta ganska praktiskt och konkret.

Det senaste numret, EMQ 2009, 45:4, har flera artiklar på ämnet "ledarskap i mission". Det bästa (?) bidraget står Kirk Franklin för. (Inte gospelstjärnan Fraklin, utan Folk & Språks internationella ledare. Läs en intervju på svenska med Franklin här.) Han ställer frågan: "Hur kan man bli en reflekterande praktiker som missionsledare?"

Jag är ledare på en väldigt låg nivå, men tycker ändå att bara begreppet är utmanande. Jag vill också bli en reflekterande praktiker.

/Erik

1 kommentar:

  1. Bara genom att önska att du var det blir du en reflekterande praktiker och jag tror att du är det mer än du vet. Sen kan man alltid utvecklas och utveckla miljön runt omkring!

    SvaraRadera