onsdag 21 oktober 2009

Kyrka i kyrkan

En kollega satte en bok i handen på mej häromdagen. -Den här ska du läsa, sa han. Jag tittade på boken och konstaterade att det var en teologisk doktorsavhandling på nästan 500 hundra sidor. -Jovisst, sa jag, den verkar spännande, och lade den på bordet framför mej. När jag skulle gå en stund senare satte han åter boken i handen på mej och försökte få mej att förstå att jag skulle låna den.

Ok, that's what friends are for, tänkte jag och tog med den. Men imorgon ska jag lämna tillbaka den. Jag har läst mellan 100 och 200 sidor och insett att jag behöver köpa den för att kunna läsa senare, göra mina små understrykningar och anteckningar på insidan av den bakre pärmen.

/Erik

Mikkel Vigilius Kirke i kirken. Luthersk vaekkkelsekristendom - fra kirkelig bevaegelse over organisation til kirkeligt opbrud, LogosMedia, Hilleröd 2005.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar