onsdag 4 augusti 2010

Läser lite av varje

Just nu har jag lite svårt att fokusera på en bok. Återkomsten till Sverige gör att det finns böcker överallt att läsa. Idag var vi på biblioteket i Örkelljunga, mellan husvisningar, skolbesök och McDonald's, och jag lånade fyra böcker på avdelningen Aef. Där hittar man handledningar för uppsatsskrivningar och liknande. Det är en genre jag gillar skarp. Kanske kan jag återkomma med en kort jämförande recension, eller reflektion.

Annars läser jag Guds smugglare av Broder Andrew - den hamnar väl snarast i genren "missionshjältar". Får återkomma till den också. Boken har ju några år på nacken och det känns ganska overkligt att läsa om det gamla östblocket. Tänk vad Europa har förändrats på de sista 25 åren!

På sängbordet finns också Rosenius, Bonhoeffer och America Vera-Zavala. Ganska blandat med andra ord.

/Erik

2 kommentarer:

  1. Kul att du kommit igång med bloggen igen! Vad har America skrivit? Vi gick ju samma klass på högstadiet. /Sia

    SvaraRadera
  2. Politik förstås. Hon är lite spännande, och samtidigt så där naiv som allt till vänster om (s) ofta blir. Har inte läst så mycket än, men hon skriver också en del med anknytning till Latinamerika.

    SvaraRadera